Kolagen z elastyną na plączące się włosy

Od zawsze ciekawiły mnie półprodukty w pielęgnacji włosów i cery, ale nigdy nie byłam pewna co mogę z nimi dokładnie zrobić. Jednak przy ostatnich zakupach zaryzykowałam i w moje łapki dostał się kolagen z elastyną, który okazał się być płynnym skarbem dla moich włosów. 
Co tak dokładnie robi?
Tego dowiecie się w dzisiejszym poście - zapraszam!


Czym jest kolagen z elastyną i jakie ma działanie?

Kolagen i elastyna to podstawowe białka tkanki łącznej skóry. Utrzymuję nawilżenie i sprężystość skóry. Spłyca też zmarszczki i wygładza cerę, tworząc na niej warstwę ochronną. I dokładnie tak samo działa na włosy, pełniąc funkcję "naturalnego silikonu".

Jak ja go stosuję i jak sprawdza się na moich włosach?

Tego półproduktu do pielęgnacji włosów, używam poprzez mieszanie go z olejami, raz lub maksymalnie dwa razy w tygodniu. Do łyżeczki oleju dodaje trzy lub cztery krople kolagenu. To w zupełności wystarcza, aby pokryć całe włosy. Przy myciu nie stosuję już produktów z proteinami, ponieważ mogłoby się to skończyć przeproteinowaniem.

Po takiej pielęgnacji, zauważyłam, że włosy są bardzo miękkie i przede wszystkim mają bardzo małą tendencję do plątania się. Ba! Uważam, że kolagen z elastyną działa znacznie lepiej, niż jakiekolwiek serum silikonowe, czy odżywka silikonami - efekt wygładzonych włosów jest znacznie dłuższy i lepszy. 
Dodatkowo, taki film na powierzchni włosa wspaniale utrzymuje nawilżenie i je nabłyszcza.

Myślę, że w przyszłości chciałabym połączyć ten składnik z żelem z siemienia lnianego, bo jestem bardzo ciekawa jak to się ze sobą zgra i jaki przyniesie efekt.


Co myślicie o takim połączeniu? Próbowaliście go już kiedyś? Mi na pewno zwiększył apetyt na kolejne półprodukty i nie mogę się doczekać, aż będę robić kolejną włosową paczuszkę!

Zachęcam do komentowania i obserwowania mojego Instagrama, a także strony na Facebooku!

Komentarze

  1. Koniecznie muszę wypróbować! Moje włosy bardzo się plączą.. to dość uciążliwe

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie na temat, ale... Trafiłam tu poprzez recenzje wcierki Banfi. Jestem pod ogromnym wrażeniem jak zmieniły się Twoje włosy!❤️

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne włosy. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super napisane. Warto było tutaj zajrzeć

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdzie kupiłaś kolagen

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Każdy komentarz i wyświetlenie jest dla mnie prawdziwą motywacją! Dziękuję! :)

back to top