PROJEKT : Cassia | Zioła z Phitofilos i z Biopark - co zawierają, właściwości

Hej! Właśnie dzisiaj przyszła do mnie paczka z ziołami do włosów. Już na Instagramie pisałam, że nie mogę się doczekać, aż użyję tych nowości na swoich włosach i, czy się sprawdzą.
Jesteście ciekawi jakie zioła zamówiłam do mieszania cassi? Jeśli tak to zapraszam do czytania...



Na co zwracałam uwagę przy wyborze dodatków?

Przede wszystkim na to, aby zioła nie barwiły włosów. Bardzo mi zależy na tym, aby mój kolor włosów pozostał taki jak jest, więc wszystkie zioła, które mogą to zmienić, omijam szerokim łukiem. Jedynym wyjątkiem jest cassia, która nadaje złotą/żółtą poświatę włosom, co przy rudym kolorze mi nie przeszkadza. I poza tym kryterium, nie mam żadnych wymagań, ponieważ tak naprawdę od niedawna pogłębiam wiedzę na temat ziół w pielęgnacji włosów.

Czemu akurat te zioła?

Na Instagramie zadałam Wam pytanie, jakie inne dodatki do cassi, oprócz głożyny i neem, polecacie. I w odpowiedziach padły nazwy Impacco Emolliente i Impacco Purificante od firmy Phitofilos.
Na Rosa damascena i Baheda powder natknęłam się przy okazji szukania wyżej wymienionych mieszanek ziół i jako nieliczne z widzianych przeze mnie propozycji na stronie, nie mają właściwości barwiących (a przynajmniej nigdzie tego nie wyczytałam :D).

Dodatkowo uważam, że Impacco Emolliente i Purificante zasługują na większą uwagę, bo po pierwsze, mamy tam różne typy ziół, co załatwia sprawę z różnorodnością i szukaniem pojedynczo składników. A po drugie, koszt cassiowania się zmniejsza, bo, gdyby przyszło mi zamawiać 12 różnych dodatków na raz, to mój portfel, rzuciłby wszystko i wyjechał w Bieszczady.

Na zdjęciu poniżej, wypisałam z czego poszczególne produkty się składają. Porównując składy, widzimy, że tylko prawoślaz występuje dwa razy, co mi w ogóle nie przeszkadza - dodatkowym nawilżeniem, nie pogardzę.



"Phitofilos Impacco Emolliente, to ziołowa mieszanka odżywiająca włosy. Zawiera dużą porcję protein roślinnych.

Ta niezwykła ziołowa odżywka została oparta na sproszkowanej babce lancetowatej, która w ludowej medycynie zyskała opinię silnego środka gojącego na rany. Liście babki lancetowatej zawierają kwasy organiczne, karoten, witaminy (m.in. witaminę C i witaminę K) oraz minerały (m.in. sole sodu, potasu, magnezu, cynku).
Zawarty w mieszance prawoślaz lekarski działa skutecznie w przypadku stanów zapalnych skóry. Stanowi bogate źródło, m.in. pektyn, betainy (ma działanie nawilżające, również przeciwbakteryjne), soli mineralnych (cynku, selenu, wapnia, fosforu, żelaza), ale też skrobi, aminokwasów, flawonoidów, kwasów organicznych oraz kumaryny. Recepturę wzbogaca także lucerna siewna - używana w ziołolecznictwie od wielu pokoleń jako ratunek na wiele schorzeń. Wykazuje działanie przeciwgrzybicze oraz przeciwbakteryjne.
Pozostałe składniki mieszanki, to len (bogaty w flawonoidy, nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6, białko, błonnik, lecytynę, fitosterole i fitoestrogeny, witaminę E oraz sole mineralne magnezu, cynku, wapnia i żelaza. Pielęgnuje wrażliwą, suchą i skłonną do podrażnień czy alergii skórę, nawilża włosy oraz chroni przed szkodliwym działaniem promieni UV), jęczmień oraz owies."

Źródło : https://napieknewlosy.pl/pl/p/Phitofilos-IMPACCO-EMOLLIENTE-100g/755


"Phitofilos Impacco Purificante, to ziołowa mieszanka odżywiająca i oczyszczająca włosy.

Ta niezwykła ziołowa odżywka została oparta na sproszkowanych liściach miodli indyjskiej, które słyną w medycynie ajurwedyjskiej ze względu na właściwości lecznicze, antyseptyczne, antygrzybiczne, odkażające i tonizujące. Miodla indyjska, znana jako neem, wykazuje również skuteczne działanie przeciwłupieżowe.
Mieszanka zawiera także sproszkowany rozmaryn, który przyspiesza procesy regeneracyjne, gojenie, likwiduje łupież, zmniejsza łojotok, a także oczyszcza i daje uczucie świeżości.
Zawarty w mieszance prawoślaz lekarski działa skutecznie w przypadku stanów zapalnych skóry. Stanowi bogate źródło, m.in. pektyn, betainy (ma działanie nawilżające, również przeciwbakteryjne), soli mineralnych (cynku, selenu, wapnia, fosforu, żelaza), ale też skrobi, aminokwasów, flawonoidów, kwasów organicznych oraz kumaryny.
Pozostałe składniki mieszanki, to łopian, mniszek lekarski oraz owoce Serenoa Repens."

Źródło:https://napieknewlosy.pl/pl/p/PHITOFILOS-Impacco-Purificante-Mieszanka-oczyszczajaca-100g/1393


O róży damasceńskiej możemy powiedzieć, że ma działanie przeciwbakteryjne, przeciwutleniające oraz zawiera terpeny, glikozydy, flawonoidy m.in. kwercetynę i antocyjaniny, witaminę C, taniny. Rosa damascena z Phitofilos intensywnie pachnie, co myślę, że dodatkowo umili użytkowanie.

To co nas interesuje w proszku z migdałecznika (Baheda powder), to zawartość tanin, kwasu galusowego i kwasu elagowego. Oprócz tego, że odżywia włosy, to przyśpiesza utlenienie się mieszanki. W słowniczku pojęć związanych z hennowaniem, Agnieszka napisała, że przy używaniu galasu, henna jej mocno ciemniała. Dlatego troszkę się cykam, ale może migdałecznik nie będzie miał wpływu kolorystycznego na cassie.


Zamówienie w skrócie
2x henne neutro (cassia)
1 x impacco emolliente
1 x impacco purificante
1 x rosa damascena
1 x baheda powder

Za 6 produktów zapłaciłam 34 euro. :)

Mam nadzieję, że ziółka się sprawdzą, a póki co chętnie poczytam, jakich Wy dodatków używacie w hennowaniu/cassiowaniu!
Pozdrawiam,





Komentarze

  1. Super post,jakiś czas zastanawiałam się nad kupnem tych ziółek,teraz przy najbliższej wizycie w Polsce to zrobię. Trafiłam na Twój blog jakiś czas temu i po cichutku czytałam starsze posty. Też jestem posiadaczką cienkich i rzadkich włosów,kiedyś próbowałam swoich sił z cassią,za mną były ok. 4 cassiowania,ale dosyć nie regularne i nigdy nie zauważyłam efektów. Teraz po przeczytaniu Twoich postów na ten temat chyba znowu zabiorę się za to.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Każdy komentarz i wyświetlenie jest dla mnie prawdziwą motywacją! Dziękuję! :)

back to top